پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119081
جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح مطرح کرد:
خدمت سربازي 24 ماهه شد/متاهل ها 21ماه
تاریخ انتشار : 1393/07/08
نمایش : 1343
جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: همچنين در اجراي سياست ابلاغي مقام معظم رهبري در خصوص افزايش جمعيت کشور، مدت خدمت مشمولين متاهل 3 ماه و به ازاي هر فرزند نيز 3 ماه کسر مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سردار موسي کمالي، جانشين منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح در نشست خبري خود با خبرنگاران با بيان اينکه قرار است در هر فصل يک نشست خبري برگزار شود گفت: به موجب بند 4 قانون وظيفه عمومي مصوب سال 1390 مدت سربازي 24 ماه است.

وي افزود: برابر بررسي‌هاي انجام شده و برنامه‌ريزي جهت افزايش جمعيت کشور و کمک به دولت براي تأمين متخصصين مورد نياز قرار شد مدت سربازي 24 ماه شود و از 1 فروردين 1394 لازم‌الاجراء است.

سردار کمالي ادامه داد: کساني که تا پايان سال 93 به خدمت اعزام شده يا شوند، مدت خدمت آنان برابر مقررات فعلي خواهد بود.

وي ادامه داد: همچنين در اجراي سياست ابلاغي مقام معظم رهبري در خصوص افزايش جمعيت کشور، مدت خدمت مشمولين متاهل 3 ماه و به ازاي هر فرزند نيز 3 ماه کسر مي‌شود.

وي بيان داشت: با توجه به سختي خدمت در مناطق عملياتي و محروم و بد آب و هوا مدت خدمت در مناطق عملياتي و امنيتي 3 ماه و محروم و بد آب و هوا کسر مي‌شود.

سردار کمالي اظهارداشت: با توجه به مصوبات، مشمولين غايبي که تا پايان شهريور سال 1394 خود را جهت انجام خدمت سربازي معرفي کنند و به خدمت اعزام شوند مي‌توانند از اين کسر خدمت برخوردار شوند.

لذا اين بهترين فرصت براي مشمولين غايب است که خود را معرفي و تکليف خدمت نظام وظيفه خود را روشن نمايند. البته بيان اين نکته ضروري است که کسري خدمت شامل کساني خواهند شد که از اولين اعزام در روز 19 مهرماه 93 خواهد بود به خدمت اعزام شوند.

وي به همه جوانان و خانواده‌هايي که مشمول غايب دارند توصيه کرد که از اين فرصت استفاده کنند و تکليف نظام وظيفه خود را روشن نمايند.

جانشين منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح درباره جعل و دسيسه براي دريافت معافيت گفت: هر سال صدها هزار کارت پايان خدمت، معافيت يا برگ معافيت موقت تحصيلي از سوي سازمان وظيفه عمومي ناجا صادر مي‌گردد.

اين کارتها يا معافيت تحصيلي براساس مدارک و اسنادي که از سوي مراکز مختلف از جمله سازمان ثبت احوال، سازمان بهزيستي، کميته امداد حضرت امام خميني (ره)، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي و نيروهاي مسلح يا فرايند معاينات پزشکي صادر مي‌شود.

سردار کمالي ادامه داد: گاهي اوقات افراد سودجو و فرصت طلب در يکي از اين فرايندها نفوذ کرده و با جعل مدارک يا تباني باعث مي‌شوند کارتهايي که صادر مي‌شود مبناي قانوني نداشته باشد.

وي اظهارداشت: برابر مقررات هرگاه سازمان وظيفه عمومي متوجه شود که کارتي بر خلاف مقررات صادر شده است مي‌تواند آن را ابطال و وضعيت فرد را مجدداً بررسي نمايد، هرساله بعضي از اين باندها شناسايي و با آنها برابر مقررات رفتار مي‌شود.

سردار کمالي تصريح کرد: در اوايل سال 1393 مشاهده شد تعدادي از ورزشکاران فوتباليست با جعل و دسيسه موفق به اخذ کارت معافيت شدند که پرونده آنان در سير مراحل بررسي قرار گرفت.

وي با بيان اينکه تعداد ورزشکاران فوتباليست که کارت معافيتشان محل شک و شبهه بود 120 نفر بوده که به 5 دسته تقسيم مي‌شوند، گفت: دسته اول افرادي بودند که کارتشان تائيد شده است و تعدادشان 28 نفر است.

جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح در مورد دسته دوم گفت: کساني که وضعيتشان بررسي و کارتشان ابطال شد در دومين دسته قرار مي‌گيرند، افراد حق فعاليت در باشگاه‌ها را ندارند و بايد به خدمت اعزام شوند. اين افراد به دو شرط مي‌توانند در تيم‌هاي نيروهاي مسلح بازي کنند 1- درخواست فدراسيون فوتبال براي بکارگيري اين افراد 2- اينکه اين افراد با حقوق سربازي در اين تيم‌ها بازي کنند که تعداد انها 26 نفر است.

سردار کمالي در مورد دسته سوم اظهارداشت: دسته سوم افرادي هستند که مقررات را ناديده گرفته‌اند و خودشان را براي سربازي معرفي نکرده‌اند. اين افراد که تعداد آنها 12 نفر است حق فعاليت در باشگاه‌ها را ندارند و بايد در اسرع وقت جهت تعيين تکليف، خود را به سازمان وظيفه عمومي ناجا معرفي نمايند.

جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح درباره دسته چهارم گفت: تعدادي در دست بررسي هستند و حداکثر تلاش صورت مي‌گيرد که تا نيم‌فصل کار بررسي به اتمام برسد و پرونده بسته شود که تعداد اين افراد 35 نفر مي‌باشد.

سردار کمالي اضافه کرد: عده‌اي نيز به دليل ناقص بودن اطلاعات فردي و مشخصات و تشابه اسمي شناسايي نشده‌اند و حداکثر تلاش صورت مي‌گيرد که آنها شناسايي شوند که تعداد اين افراد 19 نفر است.

جانشين منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره به اينکه اين پرونده‌ها از دو حيث قابل بررسي است، گفت: از حيث جرمي که انجام داده‌اند به مراجع ذيصلاح قضايي معرفي مي‌شوند تا به جرم آنان رسيدگي شود و قطعاً کساني که در بيرون يا داخل نيروهاي مسلح نيز در اين رابطه رسوخ داشته يا جرمي مرتکب شده باشند به مراجع قانوني معرفي خواهند شد، قطعاً در اين خصوص کوچکترين کوتاهي پذيرفته نيست و اغماضي صورت نخواهد گرفت.

وي ادامه داد: اين افراد از حيث نظام وظيفه بايد به خدمت اعزام شوند و اگر فدراسيون فوتبال تقاضا نمايد، اجازه بازي در تيم‌هاي نظامي با حقوق سربازي به آنها داده مي‌شود.

وي در خاتمه اظهار داشت: بعضي از رسانه‌ها دوست دارند تنور اين موضوع همچنان داغ باشد لذا هر روز شايعات مختلفي را پخش و با گمانه‌زني اسم افرادي را وارد مي‌کنند. تاکيد ما به اين رسانه‌ها اين است که با آبروي افراد بازي نکنند و فضا را در خصوص کارت‌هاي معافيت و پايان خدمت آلوده نکنند لذا تخلفات در اين زمينه بسيار محدود است.

انتهاي پيام/گ

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html